Neem contact op
Direct contact!
06-25196565

Gestelde vragen / Voorwaarden

Online tegels en/of op maat gemaakte houten meubels bestellen? Dan krijg je natuurlijk vragen. Hieronder antwoorden op de meest gestelde vragen, dit zijn direct de leveringsvoorwaarden. Heb je een nieuwe vraag? Mail die alsjeblieft! Dan kan ik deze vraag direct toevoegen aan onderstaande, beantwoorden en andere klanten verder helpen een goede keuze te maken.

ALGEMEEN

Persoonlijk contact kan dat ook?

Ja, graag! Dat kan op een aantal manieren; Bellen, mailen of je komt langs aan de Mr. H. F. de Boerlaan 109 in Deventer. 

Online Vloertegels, Wandtegels, Sanitair, Douchecabines, Drains, Kit, Voegmiddel, Lijm, Tegelprofielen of diverse op maat gemaakte meubels van diverse soorten hout bestellen, gaat dat makkelijk bij jullie?

Je kunt Wandtegels, Vloertegels, voeg (in diverse kleuren), lijm, kit (in diverse kleuren), douchecabine’s, toilet tenof WC’s, drains (in diverse formaten), tegel en voeg gereedschap, profielen en fonteintjes alsmede op maat gemaakte houten meubels online bestellen. Alles is makkelijk en veilig online te bestellen in mijn online winkel; Je klikt gewoon jouw gewenste product aan, leest de productomschrijving of deze aan jouw verwachtingen (zoals kleur, afmetingen en andere kenmerken) voldoet en klikt daarna op de winkelwagen. Vervolgens naar afrekenen. Als je online betaald hebt zie ik in mijn mailbox wat je besteld hebt. Binnen 5 uur (tot 22:00 ‘s avonds en m.u.v. zondag) bel ik je even om af te spreken wanneer en hoe te leveren. Wijkt het getoonde product af van zoals jij het zou willen hebben, mail me dan jouw gegevens en ik neem contact met je op.

Het volgen van mijn online bestelde producten, hoe doe ik dat?

Na je online bestelling hebben we al even telefonisch contact gehad. Mochten er desondanks vragen zijn, bel of mail me. Je krijgt me altijd direct aan de telefoon en dagelijks handel ik al mijn mals af.

Hoe kan ik er zeker van zijn dat mijn bestelling door jullie is ontvangen?

Je krijgt direct een e-mail dat jouw bestelling binnen is gekomen. Vervolgens bel ik je binnen 5 uur (tot 22:00 ‘s avonds en m.u.v. zondag) even om af te spreken wanneer en hoe te leveren.

Wat is de gemiddelde levertijd van mijn bestelling?

Dat hangt van jouw bestelling af. Hebben we het product op voorraad en kun je die zelf halen dan ben je dezelfde avond nog aan het tegelzetten bijvoorbeeld. Hebben we de producten op voorraad én moeten we ze komen brengen, dan hebben we contact over wanneer het jou schikt. Moet ik de tegels of hout bestellen of – bij meubels – speciaal op jouw verzoek op maat maken, ben ik afhankelijk van onze leverancier en planning. Ik bel je na bestelling echter altijd evenom het vervolg gezamenlijk verder af te stemmen.

Algemene voorwaarden, kan ik die ook ergens terugvinden?

Tja, hier gaat logica op wat ons betreft. Simpel gezegd hebben we het meeste aan een tevreden klant die TREET | Deventer aanbeveelt. Ben je niet tevreden dan gaan we graag met je in gesprek over een oplossing die ons beiden past. Verder zul je elders misschien al wat algemene voorwaarden gezien hebben bij concurrenten. Die zullen wij ook hanteren in geval dat we het niet met elkaar eens worden.

Annuleren van mijn bestelling, hoe doe ik dat?

Als de tegels of meubels al verzendklaar, verzonden of verwerkt zijn is annuleren niet meer mogelijk. Is voorgaande nog niet het geval en we “speciale” (lastig voor een tweede keer te verkopen) wand- of vloertegels voor je hebben moeten bestellen of je hebt zo’n groot aantal besteld, dan willen we daar een compensatie voor. Datzelfde geldt voor de op maat gemaakte houten meubels, als deze zó specifiek is willen we de “kostprijs” vergoedt hebben. Zijn het “courante” tegels of houten meubels dan doen we daar niet moeilijk over. Om diezelfde reden adviseren we als je er nog niet helemaal uit bent toch wat tijd vrij te maken en Treet in Deventer te bezoeken, dan bestel je ook niet iets wat achteraf tegenvalt. Kun je direct de mooie loods/werkplaats zien.

Pinnen, kan dat ook bij jullie?

Pinnen kan inderdaad, dat kun je zelfs doen als ik de spullen kom afleveren (mobiel pinapparaat). Anders kun je ook op de site per I-deal betalen of via een bank-app overmaken. Als ik kan zien dat je betaling is bijgeschreven help ik je met inladen van de gekochte spullen. Je kunt niet op rekening betalen, alle producten moeten betaald zijn voor ze uit de loods vertrekken.

Privacy, hoe secuur wordt daarmee omgegaan?

Je gegevens zijn in veilige handen, voor zover die echt in ‘mijn handen’ zijn. Meestal worden écht persoonlijke gegevens als een bankrekeningnummer voor mij niet zichtbaar, maar wel gebruikt voor betalingsverkeer achter de schermen. Ik heb er verder niets aan om mijn relatie met een klant op het spel te zetten, ik heb liever dat je me zoveel mogelijk aanbeveelt bij vrienden en kennissen. Dat mag via mond op mond reclame, een review schrijven op mijn éigen site bij het gekochte product, op google of op facebook  Dat betekent concreet dat ik verder niets doen met privacy gevoelige gegevens. Hoogstens gebruik ik jouw telefoonnummer om te vragen of jouw bestelling naar wens is verlopen.

Ik wil nu gebruik maken van de scherpe online aanbieding, maar later laten leveren kan dat ook?

Ja dat kan. Aanbiedingen zijn niet eeuwig geldig en vaak afhankelijk van hoe er een bepaalde periode is ingekocht. Daarom kun je nu een bestelling online plaatsen voor tegels of houten meubels en maximaal 3 maanden later laten leveren of ophalen. Ik verwacht dan wel een aanbetaling, ik moet de gereserveerde producten tenslotte ook voorschieten.

Het tijdstip van leveren op afgesproken datum, is dat op te vragen?

Als ik de bestelling zelf kom brengen ben je al op de hoogte. Deze vraag rijst eerder vooral wanneer onze leverancier rechtstreeks bij je levert, dan is het exacte tijdstip van aflevering niet altijd op de minuut aan te geven. Maar uiteraard heb ik contact met het transportbedrijf en kan ik je op de hoogte houden.

Wat zijn de verzendkosten van mijn bestelling?

Ik lever zelf of regel dat mijn vaste leverancier direct bij je levert. Voor alle bestellingen kun je precies bij je online bestelling zien wat de verzendkosten zijn. Tegels zijn zwaar en de houten meubels zijn vaak ‘lomp’, daarom zijn verzendkosten wellicht hoger dan je zou denken. Let wel! Levering is tot aan de eerste drempel.

Op een ander (afwijkend) adres leveren, kan dat ook?

Geen probleem, levering kan op iedere gewenste locatie. Dat stemmen jij en ik samen af. Zo kan het beter uitkomen bijvoorbeeld met je werk of kunnen we het bij kennissen, ouders of vrienden brengen.

Een hele grote bestelling ,hoe wordt die bij mij thuis geleverd?

Grote bestelling laat ik meestal direct door mijn vaste leverancier transporteren. Die hanteert de volgende stelregel; ” Afleveren tot aan de eerste drempel vanaf de vrachtwagen”. Vaak gebruiken ze daar een pompwagen of een kooi-aap voor. Daarna zul je de tegels naar je project of vertrek moeten brengen.

Thuis zijn wanneer een bestelling gebracht wordt is dat noodzakelijk?

Wat mij betreft niet, alleen zal er dan van tevoren betaald moeten worden. Hou er rekening mee dat jouw bestelling op de stoep staat totdat je thuis bent. Daarvoor ben je zelf verantwoordelijk. Beter is het dan de bestelling door de buren of vrienden in ontvangst te laten nemen. ‘s Avonds leveren is in overleg ook geen probleem.

Bedenktijd hoe werkt dat, ik heb daar wel eens iets over op internet gelezen?!

Dat klopt ook, wettelijk is het zo dat je 14 dagen bedenktijd hebt voor producten die je online besteld hebt. Binnen die termijn kun je je producten kostenloos retourneren mits ze ongebruikt zijn. De kosten van het retour-zenden zijn wel voor jouw eigen rekening. Daarom is het belangrijk dat je goed de tijd neemt om over je bestelling na te denken, juist om retourzending te voorkomen. In overleg kan ik de bestelde producten ook weer bij je ophalen, misschien weet je al wat je wél wil hebben. Dan brengen ik dat direct weer mee. Maar een belangrijke stelregel is “bij twijfel, niet online bestellen, maar gewoon langskomen”.

Een product retourneren, hoe doe ik dat?

Dat kan op verschillende manieren. Ik kan het weer bij je op komen halen tegen een vergoeding, of misschien heb je al iets anders uitgekozen wat ik direct voor je mee kan nemen. Je betaald nog steeds de verzendkosten zelf. Je kunt de producten ook door UPS of andere transporteur bij je thuis laten ophalen, betaal in dat geval de transporteur ook van tevoren. Mocht het zo zijn namelijk dat ik moeten betalen bij retourlevering neem ik de goederen niet in ontvangst en komen ze weer jouw kant op. Je kunt de producten ook zelf terugbrengen naar Deventer, dat is de beste optie. Dan kunnen we het er nog eens over hebben waarom je niet blij wordt van jouw bestelling. Misschien hebben we een alternatief. Mijn doel is in gesprek te blijven met je.

Betalen bij bezorgen, hoe doe ik dat?

Pin, contant, per bank of bank app wat mij betreft. Het gaat erom dat het bedrag, voor mij zichtbaar, ten gunste van Treet is bijgeschreven op het moment dat ik weer vertrek. Ik heb een mobiel pin-apparaat mee bij aflevering dus je kunt gewoon bij jou thuis per pin betalen, ik snap dat je het product eerst wil zien voordat je betaald.

Betalen bij ophalen?

Pin, contant, per bank of bank app wat mij betreft. Het gaat erom dat het bedrag, voor mij zichtbaar, ten gunste van Treet is bijgeschreven op het moment je weer vertrekt. Ik heb een mobiel pin apparaat dus je kunt gewoon per pin betalen.

Hoe werkt online betalen met I-DEAL?

Heel makkelijk, aan het einde van jouw online shop tour kun je naar afrekenen. Vanaf daar gaat het eigenlijk vanzelf. Hou je random reader en bankpas bij de hand (of misschien heb je je mobiele telefoon of tablet wel zó ingesteld dat je direct kunt overmaken). Je komt vanzelf binnen je eigen bankomgeving, vult je banknummer en pasnummer in en gebruikt jouw random reader om eerst in te loggen (I) en om vervolgens te signeren (S). Ik zie jouw betaling vanzelf verschijnen…. Wil je voordat je in de online winkel terecht komt eerst kijken hoe het werkt met online betalen via Ideal? Vindt hier hoe I-deal betalen online werkt voor jouw eigen bank.

Ik heb een offerte van een andere badkamer, keuken of houten meubel leverancier en wil kijken of ik voor dezelfde goede kwaliteit bij Treet goedkoper kan slagen. Wil je mijn offerte onder de loep nemen?

Natuurlijk wil ik graag voor je gaan rekenen. Maar ben je ook bereidt de opdracht aan me te gunnen wanneer ik goedkoper ben? Dán maak ik graag een scherp voorstel. Je kunt je offerte op diverse manieren aan me versturen; E-mail, SMS, What’s App en via Facebook berichten. Je kunt gewoon een foto van de offerte sturen, dan zoek ik het verder voor je uit.

Ik ben nu aan het tegelzetten en heb materiaal nodig maar de winkels zijn dicht, kan ik dan nog ergens terecht?

Bel me even (06-25196565), misschien kan ik je buiten openingstijden snel helpen.

We willen een nieuwe badkamer of keuken maar hebben geen inspiratie, waar kunnen we inspiratie opdoen voor onze keuken of badkamer?

Offline en online kun je inspiratie en ideeën opdoen voor jullie nieuwe badkamer of keuken. Wil je offline eens wat ideeën opdoen dan kun je altijd naar de loods komen. Ik denk altijd graag met je mee! Wil je dat online doen? Kijk dan eens in ons fotoboek, webwinkel of ons pinterest account.

TEGELS

Is de kwaliteit van de tegels wel goed, nu je ze zo goedkoop aanbiedt?

Maak je geen zorgen, wanneer je de tegels komt bekijken in Deventer zul je zien dat het A-kwaliteit tegels zijn. Wanneer dat bij een partij niet het geval is, zullen we dat ook duidelijk op de site vermelden. Als je eerst het merk, type of kleuring tegels wilt weten bel dan even. Ik kan je bijvoorbeeld een stukje proeftegel of een filmpje van de tegel sturen, dat zal een goede indruk geven.

Te weinig tegels of juist teveel tegels besteld en gekregen wat moet ik nú doen?

Daarin ben ik heel soepel;  Kom je tekort? dan haal je gewoon bij! (bel mij van tevoren wel even of ik in de loods ben). Maar ik zie liever dat je ruim meeneemt en dat wat je eventueel overhoudt (mits het pak nog heel is) weer terugbrengt. Er is niets zo lastig dat wanneer je net aan het tegelzetten bent, je moet stoppen. Hou van tevoren sowieso rekening met minimaal 10% snijverlies. Omdat je niet altijd uitkomt in een hoekje of rand moet je wel tegels versnijden, hierbij gaan er m² verloren. Dat lijkt verkooppraat, maar geloof me toch maar! Dat extra pak is sowieso verstandig te houden voor als er eens een tegel beschadigd raakt en je deze wil vervangen. Dan heb je in ieder geval altijd dezelfde afmetingen, kleurnummer en tint. Op een later tijdstip extra tegels bestellen die exact hetzelfde zijn is bijna onmogelijk.

Beschadigingen op geleverde tegels, wat moeten we daarmee doen?

Op het moment dat je erachter komt dat de tegels onverhoopt beschadigd zijn is het handig om het pak verder dicht te laten zitten en mij direct te bellen. Voor mij is het belangrijk dat je snel verder kunt met je tegelwerk. Dus eerst nieuwe tegels en daarna bepalen we waar het mis is gegaan. De zogenaamde “schuldige”  zal voor de kosten op moeten draaien. Dat kan Treet zijn, maar ook de leverancier, transporteur, fabrikant of jijzelf. Plak de beschadigde tegels in geen geval aan de muur of op de vloer, want dan kan ik er niets meer mee. Zodra je de tegels namelijk verwerkt hebt vervalt garantie, ik kan ze dan zelf ook niet meer claimen bij de veroorzaker van de beschadigingen.

Stel dat ik een beschadigde tegel zie als de tegels al aan de muur hangen?

Na verwerking van de tegels vervalt garantie. Daarom moet je tegels goed controleren voordat je ze aan de muur of op de vloer lijmt.

Tegels bekijken en direct meenemen, kan dat ook?

Ja dat kan, aan de Mr. H. F. de Boerlaan 109 in Deventer heb ik het grootste gedeelte van mijn assortiment staan in een kleine showroom. Daar kun je uit kiezen en direct meenemen. Het makkelijkste is wel dat je een klein beetje weet wat je wil. Stel dat ik ze niet op voorraad hebben, wil ik de tegels graag voor je bestellen. Hou er wel rekening mee dat je met een bestelbus of aanhanger komt, tegels zijn heel erg zwaar. Je kan per pin betalen.

Andere benodigdheden voor verbouw van keuken of badkamer kan ik daarvoor ook bij jou terecht?

We hebben voldoende kit, voegmiddelen (in diverse kleuren), lijm (pasta én poeder), RVS drains (diverse afmetingen), douche cabine’s en wanden, toiletten, fonteintjes, tegel- en voeggereedschap en profielen op voorraad. Je kunt bij Treet dus in één keer klaar zijn voor jouw hele jouw badkamer of keuken. Als je iets speciaals wil, overleg dan met me. Ik heb het een en ander zó uitgezocht en zal je netjes een offerte maken. Daag mij uit met jouw ideeën!

Een proeftegel van een wand-, vloer-, houtlook- of mozaïk-tegel krijgen?

Ook dat kan, kom je ze zelf halen of moet ik een tegel (of gedeelte ervan) aan je opsturen? Laat het me weten …

Ik lees online veel over snijverlies, wat is dat precies?

Als je de tegels gaat verwerken kom je nooit precies in een hoekje uit, dan moet je een tegel op maat maken. Zó ontstaat snijverlies. Je hebt altijd 10% meer nodig dan je aan vierkante meters hebt. Wees er niet te zuinig mee, niets is onhandiger dan je klus niet af te kunnen maken. Heb je teveel en is het pak nog heel breng je het gewoon terug. Zelf zou ik het overgebleven pak houden voor als je een tegels beschadigd, je vindt exact dezelfde tegel in dezelfde tint later moeilijk nog eens. Grote kans dat je de wand of ruimte dan helemaal opnieuw moet doen.

Het zagen van tegels doe je dat ook, bijvoorbeeld als ik ze wil gebruiken als plint?

Ik kan tegels van dezelfde soort op maat (laten) zagen. Dan kun je ze als stroken gebruiken om te variëren in je tegelwerk. Of als plint te gebruiken.

Wat zijn gerectificeerde tegels?

Gerectificeerde tegels zijn tegels die op een exacte afmeting gezaagd zijn. Ze zijn na het bakproces precies op maat geslepen/gezaagd. Die hebben dus een scherpe hoek waar het glazuurwerk van de tegel ophoud en overgaat in de zijkant van de tegel. Hierdoor kun je dit tegelwerk afwerken met een kleine voeg van (bijvoorbeeld) 1 millimeter en lijkt je tegelwerk een groter doorlopend geheel.

Wat zijn gekalibreerde tegels?

Gekalibreerde tegels zijn tegels die in alle richtingen precies haaks gemaakt zijn. Zowel bij gerectificeerde als gekalibreerde tegels is het oppervlak van de tegel afgevlakt.

Duurder uit zijn dan de vierkante meterprijs aangeeft waarom is dat dan?

Je komt totaal duurder uit omdat er vaak niet precies een m2 in een doos zit. Ik verkoop alleen maar hele dozen, hierdoor kan het zijn dat je duurder uitkomt dan dat jezelf berekent hebt. In principe maakt het niet uit. Hou je namelijk een heel pak over breng je deze weer terug naar ons. Het is altijd verstandig een extra tegel (of een paar) achter de hand te houden voor als er één beschadigd raakt. Op een later moment exact dezelfde tegel weer te vinden in dezelfde kleur met dezelfde tint is heel lastig.

Waar kan ik ná sluitingstijd of buiten kantoortijd nog terecht voor tegels, voeg, lijm, kit, douchewand of een douchedrain?

In overleg met mij is een hoop mogelijk. Als de grote grijze deur aan de Mr. H. F. de Boerlaan 109 in Deventer niet open is, Bel dan even met mij, stemmen we samen af wat je nodig hebt.

 

HOUTEN MEUBELS

 Van welke soorten hout maak je allemaal meubels?

Wat je maar leuk vindt. Ik gebruik veelal eiken, steiger hout, pallet hout, hardhout of zelfs gezaagde bomen. Heb je een leuk idee? Daag me uit! Ik maak veel houten meubels in combinatie met metaal, voor de stoere industriële look. Wandel eens langs in de werkplaats of bezoek mijn online fotoboek en Pinterest account voor inspiratie.

Ik heb ergens een leuk meubel van hout gezien, kan ik dat dan ook door jou laten maken?

Ik maak graag houten meubels voor jou op maat, kom eens langs of zet me een foto op de mail wat je gevonden hebt. Ik kopp dan een prijs aan je terug. Lijkt dat wat dan maak ik het graag voor je.

Gebruik je naast hout ook andere materialen?

Ik werk vaak met hout in combinatie met staal, dat geeft een echte industriële look. Kijk maar eens in het fotoboek. Steigerbuizen en pijpen zijn ook heel geschikt om er meubels mee te maken. Daag mij uit met jouw ideeën!

Mijn eigen ideeën door jou laten uitvoeren, kan dat ook?

Natuurlijk! Ik overleg graag met je wat voor ideeën je hebt. Daar kunnen we vast iets origineels van maken. Direct contact!

Stel dat ik het meubel wat jij naar mijn wens hebt gemaakt niet leuk vindt, wat dan?

Daarom spreken we van tevoren ook goed door wat je wilt hebben, dan is de kans dat je het niet leuk vindt heel klein. Mocht je desondanks toch het op maat gemaakte meubel niet willen hebben, dan ben je een vergoeding ter hoogte van de inkoopprijs van alle materialen verschuldigd.

Wat kan je allemaal maken van hout?

Ik maak er van alles, kijk maar eens in het fotoboek of op Pinterest. Ik maak onder andere: Lounge banken, Tafels, Kasten, Ladekasten (specialiteit!), bedden, opbergrekken cq magazijnrekken/kasten, brievenbussen, van allerlei soorten hout.

Ik wil wat leuks van hout in combinatie met ander materiaal voor een industriéle look, maar geen inspiratie. Heb je ook ideeën of voorbeelden?

Tuurlijk, ik denk altijd graag mee. Maar kijk ook eens op Pinterest of in het fotoboek. Daar krijg je zeker inspiratie of ideeën.