Neem contact op
Direct contact!
06-25196565

Gestelde vragen / Voorwaarden

Online tegels en/of op maat gemaakte houten meubels bestellen? Dan krijg je natuurlijk vragen. Hieronder antwoorden op de meest gestelde vragen, dit zijn direct onze leveringsvoorwaarden. Heb je een nieuwe vraag voor ons? Mail die aan ons alsjeblieft! Dan kan ik deze vraag direct toevoegen aan onderstaande, beantwoorden en andere klanten verder helpen een goede keuze te maken.

ALGEMEEN

Persoonlijk contact kan dat ook?

Ja, graag dat kan op een aantal manieren; Bellen, mailen of je komt bij ons langs aan de meester Hf. De boer laan 109 in Deventer. 

Online Vloertegels, Wandtegels, Sanitair, Douchecabine, Drain, Kit, Voeg, Lijm, Profielen of diverse op maat gemaakte meubels van Steiger hout, Pallet hout, Gezaagde bomen of hardhout bestellen, gaat dat makkelijk bij jullie?

Je kunt Wandtegels, vloertegels, voeg(in diverse kleuren), lijm, kit(in diverse kleuren), douchecabine’s, Toilet of WC’s, Drains (in diverse formaten), Tegel en voeg gereedschap, profielen en fonteintjes. Zelfs de op maat gemaakte houten meubels van steiger hout, Pallet hout, Hard hout of gezaagde bomen in de vorm van een Lounge set, Bank, Tafel, bed, kast, opbergrek, brievenbus bij ons online bestellen. Alles is bij ons makkelijk en veilig online bestellen in onze online winkel; Je klikt gewoon jouw gewenste product aan leest de productomschrijving of deze aan jouw verwachtingen (zoals kleur, afmetingen en andere kenmerken) voldoet en klikt daarna op de winkelwagen. Vervolgens naar afrekenen. Als je online betaald hebt zie ik in mijn mailbox wat je besteld hebt. Binnen 5 uur (tot 22:00 s’ avonds én m.u.v. zondag) bellen we je om af te spreken wanneer en hoe we gaan leveren.Wijkt het getoonde product af van zoals jij het zou willen hebben. Mail me dan jouw gegevens en ik neem contact met je op.

Het volgen van mijn online bestelde producten, hoe doe ik dat?

Omdat we een klein bedrijf zijn, zijn de lijntjes kort en krijg je ook niet te maken met een wachtrij bij een klantenservice. Je krijgt mij aan de telefoon en als nog niet duidelijk is wanneer je je bestelling kunt verwachten melden we dit aan jou persoonlijk.

Hoe kan ik er zeker van zijn dat mijn bestelling door jullie is ontvangen?

Je krijgt direct een e-mail dat jouw bestelling bij ons binnen is gekomen. We zullen dat binnen 5 uur bevestigen (tot 22:00 s’ avonds én m.u.v. zondag), binnen die termijn hebben we je gesproken en stemmen we verdere levering af.

Wat is de gemiddelde levertijd van mijn bestelling?

Dat hangt van jouw bestelling af, hebben we het product op voorraad en kun je die zelf halen dan ben je dezelfde avond nog aan het tegelzetten bijvoorbeeld. Hebben we ze op voorraad én moeten we ze komen brengen, dan hebben we contact over wanneer het jou schikt. Moet ik de tegels of hout bestellen (of speciaal op jouw verzoek op maat maken) ben ik afhankelijk van onze leverancier en planning, zodra ik ze binnen heb bel ik je om vervolgens ” het plan” te bespreken.

Algemene voorwaarden, kan ik die ook ergens terugvinden?

Tja, hier gaat logica op wat ons betreft. Simpel gezegd hebben we het meeste aan een tevreden klant die TREET | Deventer aanbeveelt. Ben je niet tevreden dan gaan we graag met je in gesprek over een oplossing die ons beiden past. Verder zul je elders misschien al wat algemene voorwaarden gezien hebben bij concurrenten. Die zullen wij ook hanteren in geval dat we het niet met elkaar eens worden.

Annuleren van mijn bestelling, hoe doe ik dat?

Als de tegels of meubels al verzendklaar, verzonden of verwerkt zijn is annuleren niet meer mogelijk. Is voorgaande nog niet het geval en we “speciale” (lastig voor een tweede keer te verkopen) wand- of vloertegels voor je hebben moeten bestellen of je hebt zo’n groot aantal besteld willen we daar een compensatie voor. Datzelfde geldt voor de op maat gemaakte houten meubels, als deze zó specifiek is willen we de “kostprijs” vergoedt hebben. Zijn het ” courante”  tegels of houten meubels dan doen we daar niet moeilijk over. Om diezelfde reden adviseren we als je er nog niet helemaal uit bent toch wat tijd vrij te maken en ons in Deventer te bezoeken, dan bestel je ook niet iets wat achteraf tegenvalt. Kun je direct onze mooie “fysieke” winkel zien.

Pinnen, kan dat ook bij jullie?

Pinnen kan inderdaad, dat kun je zelfs doen als ik de spullen kom afleveren. We hebben een mobiel pin apparaat. Anders kun je ook op de site per I-deal betalen of via een bank-app overmaken, als ik kan zien dat je betaling bij ons is bijgeschreven help ik je met inladen van de gekochte spullen. Je kunt bij ons niet op rekening betalen, alle producten moeten betaald zijn voor je vertrekt.

Privacy, hoe secuur gaan jullie daarmee om?

Die is in veilige handen, voor zover die echt in onze handen zijn. Meestal worden écht persoonlijke gegevens als een bankrekeningnummer voor ons niet zichtbaar maar wel gebruikt voor betalingsverkeer achter de schermen. We hebben er niets aan om mijn relatie met een toekomstig vaste klant op het spel te zetten, ik heb liever dat je me zoveel mogelijk aanbeveelt bij vrienden en kennissen. Dat mag via mond op mond reclame, een review schrijven op mijn éigen site bij het gekochte product, op google of op facebook  Dat betekent dat we verder niets doen met privacy gevoelige gegevens. Hoogstens gebruiken we jouw telefoonnummer om te vragen of jouw bestelling naar wens is verlopen.

Ik wil nu gebruik maken van jullie scherpe online aanbieding maar later laten leveren kan dat ook?

Ja dat kan, aanbiedingen zijn niet eeuwig geldig en vaak afhankelijk van hoe er een bepaalde periode is ingekocht. Daarom kun je nu een bestelling online plaatsen voor tegels of houten meubels en maximaal 3 maanden later laten leveren of ophalen. We verwachten bij minder courante producten of een hele grote partij dan wel een aanbetaling, wij moeten het tenslotte ook voorschieten.

Het tijdstip van leveren op afgesproken datum is dat ook bij jullie op te vragen?

Als we de spullen zelf komen brengen ben je al op de hoogte, deze vraag rijst eerder wanneer onze leverancier rechtstreeks bij je levert. Omdat we een klein bedrijf zijn kan ik voor je bellen en je op de hoogte houden zodat je die dag ook nog gewoon naar de kapper kunt.

Wat zijn de verzendkosten van mijn bestelling?

We doen dat zelf of we zorgen dat onze vaste leverancier direct bij je levert. Voor alle bestellingen kun je precies bij je online bestelling zien wat de verzendkosten zijn. Tegels zijn zwaar en de houten meubels zijn vaak lomp, daarom zijn verzendkosten wat hoger dan je zou denken. Let wel! We leveren tot aan de eerste drempel, we kunnen je niet helpen naar bijvoorbeeld een andere verdieping.

Op een ander (afwijkend) adres leveren, kan dat ook?

Geen probleem, als je zorgt dat ze betaald worden maximaal bij levering (we hebben een mobiel pin apparaat, die we meenemen) , leveren we op elk gewenste locatie. Dat stemmen jij en ik samen af. Zo kan het beter uitkomen bijvoorbeeld met je werk of kunnen we het bij kennissen, ouders of vrienden brengen. Doe je een mooi houten meubel kado als verrassing, dan kunnen we het zelfs leuk voor je inpakken en brengen het dan bij de jarige óp zijn of haar verjaardag.

Een hele grote bestelling hoe wordt die bij mij thuis geleverd?

Die laten we meestal direct door onze vaste leverancier transporteren. Die hanteert de volgende stelregel; ” Afleveren tot aan de eerste drempel vanaf de vrachtwagen”. Vaak gebruiken ze daar een pompwagen of een kooi-aap voor. Daarna zul je de tegels naar je project of vertrek moeten brengen.

Thuis zijn wanneer een bestelling gebracht wordt is dat noodzakelijk?

Wat ons betreft niet, alleen zal er dan van tevoren betaald moeten worden. Hou er rekening mee dat jouw bestelling op de stoep staat totdat je thuis bent. Daarvoor ben je zelf verantwoordelijk. Beter is het dan de bestelling door de buren of vrienden in ontvangst te laten nemen. S’ avonds leveren is in overleg met ons ook geen probleem.

Bedenktijd hoe werkt dat bij jullie, ik heb daar wel eens iets over op internet gelezen?!

Dat klopt ook, wettelijk is het zo dat je 14 dagen bedenktijd hebt voor producten die je online besteld hebt. Binnen die termijn kun je je producten kosten loos retourneren mits ze ongebruikt zijn. De kosten van het retour-zenden zijn wel voor jouw eigen rekening. Daarom hebben we liever dat je goed de tijd neemt om over je bestelling na te denken, juist om retourzending te voorkomen. Wij kunnen in overleg de spullen ook weer bij je ophalen, misschien weet je al wat je wél wil hebben. Dan brengen we die spullen direct weer mee . Wij zeggen “bij twijfel, niet online bestellen maar gewoon langskomen”

Een product retourneren, hoe doe ik dat?

Dat kan op verschillende manieren, wij kunnen het weer bij je op komen halen tegen een vergoeding, of misschien heb je al iets anders uitgekozen wat we direct voor je mee kunnen nemen. Je betaald nog steeds de verzendkosten zelf. Je kunt de producten ook door UPS of andere transporteur bij je thuis laten ophalen, betaal in dat geval de transporteur ook van tevoren. Mocht het zo zijn namelijk dat wij moeten betalen bij retourlevering nemen we de goederen niet in ontvangst en komen ze weer jou kant op. Je kunt de producten ook zelf terugbrengen naar Deventer, dat is wat ons betreft de beste optie. Dan kunnen we het er nog eens over hebben waarom je niet blij wordt van jouw bestelling. Misschien hebben we een alternatief. Mijn doel is in gesprek te blijven met je.

Betalen bij bezorgen, hoe doe ik dat?

Pin, contant, per bank of bank app wat ons betreft. Het gaat ons erom dat het bedrag ten gunste van ons is bijgeschreven op het moment we weer vertrekken. Ik heb een mobiel pin apparaat mee bij levering dus je kan gewoon bij jou thuis per pin betalen, ik snap dat je het product eerst wil zien voordat je betaald. Per bank of per bank app mag ook als ik de spullen bij je geleverd heb. Als ik kan zien dat het is bijgeschreven voordat ik vertrek (lees: bij jou is afgeschreven ten gunste van ons) dan vindt ik dat prima.

Betalen bij ophalen?

Pin, contant, per bank of bank app wat ons betreft. Het gaat ons erom dat het bedrag ten gunste van ons is bijgeschreven op het moment je weer vertrekt. Ik heb een mobiel pin apparaat dus je kan gewoon bij ons per pin betalen. Per bank of per bank app mag ook natuurlijk. Als ik kan zien dat het is bijgeschreven voordat ik vertrek (lees: bij jou is afgeschreven ten gunste van ons) dan help ik je met tillen.

Hoe werkt online betalen met I-DEAL?

Heel makkelijk, aan het einde van jouw online shop tour kun je naar afrekenen, vanaf daar gaat het eigenlijk vanzelf. Hou je random reader en bankpas bij de hand (of misschien heb je je mobiele telefoon of tablet wel zó ingesteld dat je direct kunt overmaken). Je komt vanzelf binnen je eigen bankomgeving, vult je banknummer en pasnummer in en gebruikt jouw random reader om eerst in te loggen (I) en om vervolgens te signeren (S). We zien jouw betaling vanzelf bij ons in het scherm verschijnen…. Wil je voordat je in de online winkel terecht komt eens kijken hoe het werkt met online betalen via Ideal? Vindt hier hoe I-deal betalen online werkt voor jouw eigen bank.

Ik heb een offerte van een andere badkamer, keuken of houten meubel leverancier en wil kijken of ik voor dezelfde goede kwaliteit bij jullie goedkoper kan slagen. Willen jullie mijn offerte onder de loep nemen?

Natuurlijk willen we graag voor je gaan rekenen, maar ben je ook bereidt de opdracht aan ons te gunnen wanneer we goedkoper zijn? Dán maken we graag een scherp voorstel. Je kunt je offerte op diverse manieren aan ons versturen; E-mail, What’s App, SMS en via Facebook berichten. Je kunt ons er gewoon een foto van sturen dan zoeken wij het voor je uit.

Ik ben nu aan het tegelzetten en heb materiaal nodig maar de winkels zijn dicht, kan ik dan nog ergens terecht?

Bel me even, misschien kan ik je buiten openingstijden snel helpen.

We willen een nieuwe badkamer of keuken maar hebben geen inspiratie, waar kunnen we inspiratie opdoen voor onze keuken of badkamer?

Offline en online kun je inspiratie en ideeën opdoen voor jullie nieuwe badkamer of keuken. Wil je offline eens wat ideeën opdoen dan kun je op de fiets stappen en bij ons een kop koffie komen drinken. Wil je dat online doen? Kijk dan eens in ons fotoboek, webwinkel of ons pinterest account.

TEGELS

Is de kwaliteit van de tegels wel goed, nu dat jullie ze zo goedkoop aanbieden?

Maak je geen zorgen, wanneer je ze komt bekijken in Deventer zul je zien dat het A-kwaliteit tegels zijn. Is dit niet het geval zullen we dat ook duidelijk op de site vermelden. Als je eerst het merk, type of kleuring tegels wilt weten bel ons dan. We kunnen je bijvoorbeeld een proeftegel of een filmpje van de tegel sturen, dat zal een goede indruk geven.

Te weinig tegels of juist teveel tegels besteld en gekregen wat moet ik nú doen?

Daarin ben ik heel soepel;  Kom je tekort? dan haal je gewoon bij! (bel mij van tevoren of ik naar de Deventer kan komen, ik woon namelijk zelf in Gorssel), maar we hebben liever dat je teveel meeneemt en dat wat je overhoudt (mits het pak nog heel is) weer terugbrengt. Er is niets zo lastig dat wanneer je net aan het tegelzetten bent, je moet stoppen. Hou van tevoren wel rekening met minimaal 10% snijverlies, omdat je niet altijd uitkomt in een hoekje of rand moet je wel tegels versnijden, hierbij gaan er vierkante meters verloren. Dat lijkt moeilijk te geloven van de persoon die de tegels ook verkoopt, geloof ons toch maar! Dat extra pak is sowieso verstandig te houden voor als er eens een tegel beschadigd raakt en je deze wil vervangen. Dan heb je in ieder geval altijd dezelfde afmetingen, kleurnummer en tint. Op een later tijdstip extra tegels bestellen die exact hetzelfde zijn is bijna onmogelijk.

Beschadigingen op geleverde tegels wat moeten we daarmee doen?

Op het moment dat je erachter komt dat deze beschadigd zijn is het handig om het pak verder dicht te laten zitten en mij direct te bellen. Voor ons is het belangrijk dat je snel verder kunt met hoe je je planning hebt gemaakt. Dus eerst nieuwe tegels en daarna bepalen we waar het mis is gegaan. De zogenaamde “schuldige”  zal voor de kosten op moeten draaien. Dat zijn of wij, jij, transporteur of fabrikant. Plak de beschadigde tegels in geen geval aan de muur, dan kunnen we er niets meer mee. Zodra je de tegels namelijk verwerkt hebt kan ik ze niet meer claimen bij de veroorzaker van de beschadigingen.

Stel dat ik een beschadigde tegel zie als de tegels al aan de muur hangen?

Dat is een lastige, na verwerking van de tegels kunnen we ze niet meer claimen bij onze fabrikant, daarom moet je ze ook goed controleren voordat je ze aan de muur lijmt.

Tegels bekijken en direct meenemen, kan dat ook?

Ja dat kan, aan de Meester HF. de Boerlaan 109 in Deventer hebben we het grootste gedeelte van ons assortiment staan in een kleine showroom. Daar kun je uit kiezen en direct meenemen. Het makkelijkste is wel dat je een klein beetje weet wat je wil. Stel dat we ze niet op voorraad hebben willen we ze graag voor je bestellen. Hou er wel rekening mee dat je met een bestelbus of aanhanger komt, tegels zijn heel erg zwaar. Je kan bij ons per pin betalen!

Andere benodigdheden voor verbouw van keuken of badkamer kan ik daarvoor ook bij jou terecht?

We hebben voldoende kit, voegmiddelen (in diverse kleuren), lijm (pasta én poeder), RVS drains (diverse afmetingen), douche cabine’s en wanden, toiletten, fonteintjes, Tegel- en voeggereedschap en profielen op voorraad. Je kunt bij ons dus in één keer klaar zijn voor hele jouw badkamer of keuken. Als je iets speciaals wil, overleg dan met me. Ik heb het een en ander zó uitgezocht en zal je netjes een offerte maken. Daag mij uit met jouw ideeën!

Een proeftegel van een wand-, vloer-, houtlook- of mozaïk-tegel krijgen?

Ook dat kan bij ons, kom je ze zelf halen of moeten we er één (of gedeelte ervan) aan je opsturen? Laat het ons weten alsjeblieft..

Ik lees online veel over snijverlies, wat is dat precies?

Als je de tegels gaat verwerken kom je nooit precies in een hoekje uit, dan moet je een tegel op maat maken. Zó ontstaat snijverlies. Je hebt altijd 10% meer nodig dan je aan vierkante meters hebt. Wees er niet te zuinig mee, niets is onhandiger dan je klus niet af te kunnen maken. Heb je teveel en is het pak nog heel breng je het gewoon terug. Zelf zou ik het overgebleven pak houden voor als je een tegels een beschadigd, je vindt moeilijk dezelfde tegel later nog eens. Grote kans dat je de wand of ruimte helemaal opnieuw moet doen..

Het zagen van tegels doen jullie dat ook, bijvoorbeeld als ik ze wil gebruiken als plint?

We kunnen inderdaad tegels van dezelfde soort op maat (laten) zagen. Dan kun je ze als stroken gebruiken om te variëren in je tegelwerk. Of om als plint te gebruiken.

Wat zijn gerectificeerde tegels?

Gerectificeerde tegels zijn tegels die op een exacte afmeting gezaagd zijn. Ze zijn na het bakproces precies op maat geslepen. Die hebben dus een scherpe hoek waar het glazuurwerk van de tegel ophoud en overgaat in de zijkant van de tegel. Hierdoor kun je dit tegelwerk afwerken met een kleine voeg van (bijvoorbeeld) 1 millimeter en lijkt je tegelwerk een groter doorlopend geheel.

Wat zijn gekalibreerde tegels?

Gekalibreerde tegels zijn tegels die in alle richtingen precies haaks gemaakt zijn. Zowel bij gerectificeerde als gekalibreerde tegels is het oppervlak van de tegel afgevlakt.

Duurder uit zijn dan de vierkante meterprijs aangeeft waarom is dat dan?

Je komt totaal duurder uit omdat er vaak niet precies een vierkante (m2) in een doos zit. Wij verkopen alleen maar hele dozen, hierdoor kan het zijn dat je duurder uitkomt dan dat jezelf berekent hebt. In principe maakt het niet uit. Hou je namelijk een heel pak over breng je deze weer terug naar ons. Het is altijd verstandig een extra tegel (of een paar) achter de hand te houden voor als er één beschadigd raakt. Op een later moment exact dezelfde tegel weer te vinden in dezelfde kleur met dezelfde tint is heel lastig.

Waar kan ik ná sluitingstijd of buiten kantoortijd nog terecht v oor tegels, voeg, lijm, kit, douchewand of een douchedrain?

In overleg met mij is een hoop mogelijk. Als we niet aan de de Boerlaan 109 in Deventer aan het werk zijn (grote grijze deur staat dan open). Bel dan even met mij, stemmen we samen af wat je nodig hebt.

HOUTEN MEUBELS

 Van welke soorten hout maken jullie allemaal meubels?

Wat je maar leuk vindt, we hebben steiger hout, Pallet hout, Hardhout of zelfs gezaagde bomen. Heb je een leuk idee? Daag me uit! We maken ze ook in combinatie met metaal voor de stoere industriële look. Wandel eens langs in de winkel of bezoek ons online fotoboek en Pinterest account voor inspiratie.

Ik heb ergens een leuk meubel van hout gezien, kan ik dat dan ook door jou laten maken?

Natuurlijk maken we houten meubels voor jou op maat, kom eens langs of zet ons een foto op de mail wat je gevonden hebt. We koppelen dan een prijs aan je terug. Lijkt dat wat dan maken we het graag voor je.

Gebruik je naast hout ook andere materialen?

Ik heb al eens met staal gewerkt dat geeft een echte industriële look, kijk maar eens in het fotoboek. Steiger buizen en pijpen zijn ook heel geschikt om er meubels mee te maken. Daag mij uit met jouw ideeën!

Mijn eigen ideeën door jou laten uitvoeren, kan dat ook?

Natuurlijk we overleggen graag met je wat voor ideeën je hebt. Daar kunnen we vast iets origineels van maken. Direct contact!

Stel dat ik het meubel wat jij naar mijn wens hebt gemaakt niet leuk vindt, wat dan?

Daarom spreken we van tevoren ook goed door wat je wilt hebben, dan is de kans dat je het niet leuk vindt heel klein.

Wat kan je allemaal maken van (steiger) hout?

Ik maak er van alles van en niet alleen van steiger hout, kijk maar eens in het fotoboek of op Pinterest. We maken onder andere; Lounge banken, Tafels, Kasten, Ladekasten (onze specialiteit!), bedden, opbergrekken, brievenbussen, kerstbomen en paaseieren van allerlei soorten hout.

Ik wil wat leuks van hout in combinatie met ander materiaal voor een industriéle look, maar geen inspiratie. Hebben jullie ook ideeën of voorbeelden?

Tuurlijk, wij hebben ook niet altijd de ideeën paraat. Maar kijk anders eens op Pinterest of in ons fotoboek. Daar krijg je zeker inspiratie of Ideeën.